Werkt altijd.

Door mijn ervaringen en brede kennis in marketing binnen verschillende branches, ben ik enkele jaren geleden gevraagd om mee te werken aan de ontwikkeling van een nieuw en innoverend platform in de uitzendbranche. Met een team van specialisten uit verschillende vakgebieden is in enkele maanden Felix Werkt ontwikkeld.

Felix Werkt maakt het een stuk makkelijker om uitzendkrachten in te huren. Felix Werkt zorgt in enkele korte stappen ervoor dat inleners zonder al teveel gedoe hun vraag voor uitzendkrachten uitzet bij uitzendbureaus in de regio. Mijn jarenlange ervaringen met het inhuren van uitzendkrachten voor tijdelijk werk kwam hier mooi van pas. Bij de zorgverzekeraar waar ik als Marketing Specialist werkte was het zeker aan het eind van het jaar een drukte van jewelste. Er kwam nog wel eens geadresseerd campagnemateriaal retour. Dat was het grote nadeel wanneer er adressenbestanden werden ingekocht. Een groot aantal adressen bleek niet te kloppen. Maar ook eigen aangelegde adressenbestanden waren niet geheel up-to-date. Iets wat je overigens incalculeert in je campagneplan. Om bij eenretour afzender_website volgende mailing niet weer de verkeerde adressen aan te schrijven werden de zogenaamde postretouren verwerkt in de database. Tja en als je werkt met bestanden van zo’n anderhalf miljoen adressen dan is zelfs een gering percentage postretouren ineens een hele hoop. Tijd om hulptroepen in te schakelen. Studenten die in hun vrije uurtjes onze marketingafdeling de helpende hand konden bieden door het verwerken van de foutieve adressen. Maar het zoeken naar de juiste studenten koste erg veel tijd. Kostbare tijd die je als marketeer beter kon benutten om campagnes te ontwikkelen. Veelal namen wij contact op met verschillende uitzendbureaus. Te meer omdat één enkel bureau niet geheel aan de vraag kon voldoen. Dus voor je het in de gaten had zat je met drie of zelfs vier uitzendbureaus aan de telefoon. Om steeds dezelfde vragen te beantwoorden. En ontving je verschillende offertes die qua uurtarief nog wel eens afweken van elkaar. Waarop ik riep; “kan dat niet anders?”

Nu is daar Felix Werkt. Felix brengt vraag en aanbod binnen één loket makkelijk bij elkaar. Felix versimpelt de keten en biedt transparantie en tijdswinst voor opdrachtgevers. Felix werkt aan vernieuwing in de onoverzichtelijke flexmarkt. Binnen het Felix platform kan een uitzendvacature kostenefficiënt uitgezet worden bij alle relevante uitzendbureaus. Zodat de beste uitzendkrachten tegen een marktconform tarief worden aangetrokken. Dat brengt transparantie en scheelt veel gedoe, kosten en tijd! Maar ook het uitzendbureau plukt de vruchten hiervan. Zij kunnen hun tijd efficiënter inzetten. Zijn minder tijd kwijt met acquisitie en hebben daardoor meer ruimte om de juiste uitzendkrachten te vinden voor de klus. Door de tijdswinst kunnen intercedenten bijvoorbeeld ook meer aandacht geven aan training, coaching en om- of bijscholing van de werkzoekende. Zo verkleint Felix Werkt samen met opdrachtgevers en uitzendbureaus de afstand tussen onbenut potentieel en werk.

Logo Felix Werkt _ 2

Inmiddels werken verschillende bedrijven al naar volle tevredenheid samen met Felix. 

Meer weten over mijn inbreng in Felix Werkt en hoe ik mijn visie en marketingkennis hierin heb benut? Neem gerust contact met mij op.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

zes + zestien =