KLM actie vliegt uit de bocht

Afgelopen donderdag werd ik als ‘vriend’ van KLM op hun facebook actie geattendeerd.

Mode-iconen Viktor & Rolf hebben speciaal voor de KLM een zogenaamde onboard comfort bag ontworpen. Zowel voor de man als de vrouw! Om deze exclusieve samenwerking te vieren heeft de KLM bedacht dat de eerste 50 mannelijke ‘likers’ en de eerste 50 vrouwelijke ‘likers’ van deze post op facebook, zo’n kek tasje cadeau krijgen. Maar wat als je, als KLM nu zo’n 161.000 vrienden hebt. Voor deze actie moet je volgens mij je facebook KLM pagina op je netvlies hebben gebrand. Die 100 tasjes vlogen natuurlijk als warme broodjes over de toonbank. Op het moment dat ik ingelogde op facebook hadden al 1350 ‘likers’ gereageerd. Nu ben ik zelf, voor één van onze merken, ook een facebook actie aan het ontwikkelen en realiseer me ineens weer waarom er besloten was om ad random ‘likers’ blij te maken met een prijs. Dus het kan zo maar zijn dat binnenkort ‘liker’ 161 of ‘liker’ 324 bij mij prijs heeft. Ik bewonder KLM in haar Social Media activiteiten. Zie daarvoor één van mijn eerdere columns. Deze KLM actie had ik dus zelf iets anders, slimmer ingestoken. Want uiteindelijk wil je toch maximale exposure rondom de samenwerking met Viktor & Rolf? Zorg er voor dat de actie niet stokt bij 1350 ‘likers’. Tel uit je winst, als 161.000 vrienden (of ‘likers’) reageren, die weer zoveel meer vriendjes hebben, en…, en…

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

4 × een =